Cookies 🍪
Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt samt för att analysera hur vi kan förbättra hemsidan.
Anpassa
Tillåt alla
Anpassa cookies
Nedan kan du se vilka cookies som vi använder idag. Du kan välja bort alla förutom ”Nödvändiga cookies” då dessa behövs för att sidan ska fungera. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies på vår cookiepolicy.
  • Nödvändiga cookies
    Behövs för att hemsidan ska fungera samt för att veta vilka cookies du godkänt. Du kan avaktivera dessa i webbläsaren.
  • Facebook
    Används för att ge relevanta annonser på Facebook eller någon av dess plattformar.
  • Google
    Används för att kunna analysera hur hemsidan besöks samt för att göra vissa prestandaförbättringar.
Avbryt
Spara val
Ladda ner

Ladda hem Opti

Reklamationer och klagomål

Vi vill lyckas bygga ett finansbolag där det inte bara är snack att man ”bryr sig om kunden”. Men det vore naivt att tro att vi kommer möta alla förväntningar bara för att vi vill.

Om du är kund hos oss och är missnöjd med något vi gjort så hör först av dig till vår allmänna kontaktadress, hello@opti.se. Då kan vi snabbt börja reda ut frågan för att se om problemet rör Opti, den data vi köper in eller något av de företag vars tjänster vi förmedlar.

Om du efter kontakt med oss fortfarande har klagomål så skriv till klagomal@opti.se och beskriv hela ärendet utförligt. Inkludera även ditt personnummer samt vilken lösning du helst skulle vilja se. Då kommer vår klagomålsansvarige Daniel att komma åter till dig. Sådana frågor är ofta lite mer komplicerade så det kan ta upp till 14 dagar innan du får svar eller information om när svar kan ges.

Om du efter kommunikation med klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd har du möjlighet att kontakta Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, konsumentvägledaren i din hemkommun, Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller allmän domstol. Men det känns som att vi tillsammans borde kunna lösa frågan långt innan dess.